Przebieg WEB 2014

Dzień 1
Z wielu stron naszej diecezji (i nie tylko) do Polańczyka przybyli ewangelizatorzy, którzy przez najbliższy tydzień będą nieśli Słowo Boże do turystów i mieszkańców pięknych Bieszczadów. Nasz pobyt w Polańczyku rozpoczęliśmy od przygotowania naszej bazy. Prawdziwym jednak początkiem była wspólna Eucharystia, która otworzyła także nasze rekolekcje przygotowujące nas do ewangelizacji. Po Mszy Świętej w naszej bazie wypadowej spotkaliśmy się, aby poznać się bliżej i poznać wytyczne dotyczące czasu ewangelizacji. Na dobranoc konferencję duchową „opowiedział” nam ks. Piotr Lasota.

Dzień 2
Drugi dzień rozpoczęła indywidualna modlitwa, w której pochylaliśmy się nad Słowem Bożym z dnia dzisiejszego. Do południa czas wypełniły ćwiczenia rekolekcyjne – konferencje i indywidualna praca z Słowem Bożym. Po południu przystąpiliśmy do przygotowania ewangelizacji – tym razem w rozważaniach teoretycznych przypominaliśmy sobie jak powiedzieć dobre świadectwo oraz treść kerygmatu. Później rozpoczęliśmy do przygotowania ewangelizacji wizualnej na najbliższe dni. Wieczór wypełniła modlitwa – wspólna Eucharystia, a po niej Adoracja Najświętszego Sakramentu wypełniona uwielbieniem jak i ciszą trwania przed Panem.

Dzień 3
Trzeci dzień to ostatnie chwile przed ewangelizacją. Najpierw ostatnie słowa ojca rekolekcjonisty i medytacje, które podsumowało dzielenie.Zakończenie rekolekcji oznaczało jednocześnie przygotowanie do ewangelizacji wizualnej – serca ze Słowem Bożym, pomniki, pantomimy. Wieczorem zaś już przygotowaliśmy wizualizacje do homilii, którą wygłosił ks. Łukasz Nycz, a swoje świadectwo powiedziała Justyna Hajnus. Dzień zakończyła adoracja Najświętszego Sakramentu połączona z obrzędem błogosławieństwa ewangelizatorów. Jutro kierunek Ustrzyki Górne!

Dzień 4
Dzień czwarty, a właściwie pierwszy, bo dziś (wreszcie) wyruszyliśmy na ewangelizację. Duch wyprowadził nas na szczyt Tarnicy, gdzie na szlaku rozmawialiśmy z ludźmi dzieląc się doświadczeniem wiary, rozdawaliśmy Słowo Boże, a także modliliśmy się za i z turystami. W godzinach popołudniowych udaliśmy się na ewangelizację uliczną w Ustrzykach Górnych odwiedzając w ten sposób m.in. pole namiotowe i tzw. „Dolinę pięciu barów”. Pierwszy dzień Ewangelizacji zakończyła Eucharystia w kościele parafialnym w Ustrzykach Górnych pod przewodnictwem ks. abpa Józefa Michalika oraz Wieczór Chwały wraz z wspólnotą Ruchu Apostolstwa Młodzieży. Jutro kierunek Polańczyk!

Dzień 5
W piątym dniu WEB-u i w drugim dniu ewangelizacji zostaliśmy przez Ducha Świętego na ulice i plaże Polańczyka. Ewangelizację rozpoczęła wspólna modlitwa w kaplicy zdrojowej, którą poprowadził ks. Mateusz Rutkowski. Następnie ewangelizatorzy rozesłani poszli, aby głosić Słowo Boże rozmawiając z turystami wypoczywającymi nad Soliną. Około 14.00 zebraliśmy się na tzw. ewangelizacje uliczną. Ze śpiewem, flagami byliśmy na plaży i przeszliśmy ulicami Polańczyka. Następnie rozstawiliśmy „pomniki” ewangelizacyjne, który stały się punktem wyjścia do rozmów ewangelizacyjnych. Wieczorny czas to oczywiście wspólna Eucharystia, podczas której homilie wygłosił ks. Mariusz Ryba, a swoim świadectwem życia podzieliła się Angelika Betlej. Bezpośrednio po Eucharystii ruszyliśmy na Drogę Krzyżową główną ulicą Polańczyka. Modlitwę ubogaciła wizualizacja przygotowana przez Odnowę w Duchu Świętym z Beska. Jutro kierunek Solina!

Dzień 6
Chociaż zmęczenie i słońce dawały się we znaki udaliśmy się na Solinę, aby tam dzielić się doświadczeniem wiary. Dziś zostaliśmy wsparci przez wspólnotę modlitewną, której patronuje św. Epafras. Najpierw przeszliśmy przez zaporę ze śpiewem i flagami, a następnie ustawiliśmy stacje Drogi Wiary. Przy pierwszej stacji ewangelizatorzy rozdawali słowo Boże i rozmawiali z ludźmi na temat wylosowanych fragmentów. Druga stacja była własną stacją diakonii modlitwy, gdzie ludzie mogli poprosić o modlitwę wstawienniczą i zagadać ks. Mateusza Rutkowskiego. W kolejnej stacji posługę sakramentu spowiedzi sprawowali ks. Maciej Flader i ks. Łukasz Nycz. W kolejnej stacji poświęconej Maryi ewangelizatorzy rozdawali cudowne medaliki. Natomiast ostatnia stacja poświęcona była wspólnocie będąc zaproszeniem do ruchów i stowarzyszeń naszej diecezji. Po powrocie i posiłku ewangelizatorzy udali się na Msze Świętą do Kaplicy Zdrojowej i posługiwali podczas Eucharystii o 19.00 w kościele parafialnym. Pracowity dzień zakończył koncert zespołu Salvator ubogacony o pantomimę, świadectwo i orędzie. Jutro wiele kierunków – Myczków, Wołkowyja, Ustrzyki Górne, Cisna i Polańczyk.

Dzień 7
Ostatni dzień upłynął pod znakiem rozproszenia – kapłani wraz z ewangelizatorami rozjechali się do bieszczadzkich parafii. W Myczkowie homilie głosił ks. Mariusz Ryba, w Ustrzykach Górnych ks. Maciej Flader, w Cisnej ks. Janusz Marszałek, w Wołkowyi ks. Janusz Krygowski, a na miejscu w Polańczyku ks. Łukasz Nycz. Podczas ewangelizacji dopełnieniem homilii były świadectwo życia i obraz – pantomima lub pomnik. Po Mszy Świętej ewangelizatorzy zaś rozdawali Słowo Boże, czasopismo Apostolos i sprzedawali koszulki ewangelizacyjne. Wieczorem cała wspólnota zebrała się na podsumowaniu i wspólnym świętowaniu. A jutro kierunek dom… i oczekiwanie na przyszły rok.